Pistol 15 meter

En serieskydning i består i typisk af et antal prøveskud samt 30 gældende skud, dvs at man typisk bruger 50 skud på en træning.

Der skydes på papskiver og ved hjælp at et skivetræk kører skiverne ud på 15 meter,
og hjem igen til standpladsen.

Walther cal. 22

Foreningen har høreværn og våben, som man kan låne, indtil man selv ønsker at købe eget våben.

Efter skydningen bliver skiverne talt sammen og resultatet bliver noteret på dit "skyttekort"

I vores åbningstid vil der være instruktører/trænere til stede til at hjælpe skytterne, uanset om det er en ny skytte eller "en gammel skytte".

Skytter fra 13 år er børneskytter, og skyder i hos DDS i BK.

Pistolskytter i Glumsø Skytteforening skal dog først godkendes af en instruktør, inden vi giver tiladelse til at du kan skyde med pistol.