Ungdom og Junior

Skytter fra 14 år til 17 år er juniorskytter, og skyder hos DDS i JUN 1 eller JUN 2.

Juniorskytter har 2 valgfrie skydestillinger :
1.Med geværstøtte, men uden at røre bordet.
2.Med albuerne i bordet, og remstøtte.

At skyde i Junior-klassen vil sige, at du:

1. Kan skyde med en skydejakke, hvor der er påmonteret en rem,
som hjælper dig med at holde riflen, derudover bruges der sædvanligvis også en skyde-handske. Du må have albuerne i bordet / gulvet.

2. Kan skyde med en støtte der "bærer" riflen, men så skal du stå frit, og du må ikke røre bordet med albuerne.

Jakke/rem/handske kan lånes i klubben.
Du må få hjælp til din skydning, ved konkurrencer.

Som junior har man mulighed for at deltage i forskellige arrangementer under DDS
Her kan du få forbedret dine færdigheder indenfor såvel det skydetekniske som vedlige-holdelse af våbnet.

Sidste chance for at skyde i Junior-klassen, er sommer-sæsonen, i det år hvor du bliver 16 år.

Du må gerne rykke op i en sværere klasse, men det anbefaler vi ikke nye skytter.